Skákání na trampolínách 305 cm má svá pravidla

Trampolína 305 cm https://www.goodjump.cz/trampolina-305 jako nebezpečné nářadí? Tak tento nesmysl koluje po Internetu spoustu let, přičemž se řada příspěvků odvolává i na odborné zdroje. Ty popisují úrazy pohybového ústrojí dětí i dospělých v širokém věkovém rozpětí, ale my bychom měli jít více do hloubky a porozumět skutečným příčinám těchto nehod.

Ochranné prvky – ty mohou být z nevhodného materiálu, nevhodně konstruovány, anebo dokonce úplně schází. Není totiž nic neobvyklého, když se v prvotním nadšení někteří borci vrhají na odrazovou plochu, zkouší akrobatická salta bez patřičné průpravy, a dopadají buď mimo trampolínu, nebo se noha zaklíní mezi obvodovými pružinami. Tento jev bývá častý hlavně u sociálně slabších rodin, a to především v zámoří.

obvodové pružiny

Skákání s jídlem a s mobilem v ruce – nemáme nic proti mobilním sítím a tomuto způsobu komunikace, ale co je moc, to je moc. S mobilem některé děti dokonce usínají pod hlavou, na ulici při chůzi sledují dotykový displej, namísto aby dávaly pozor na provoz u frekventované silnice, a berou si ho s sebou i na trampolínu. Na odrazové ploše nemá co dělat ani mobil, ani žádné hračky a jiné předměty, ani náramky a šperky, a samozřejmě ani svačina.

skákající siluety

Na odrazovou plochu jen jedna osoba – Čím větší průměr zahradního nářadí, tím více to láká děti dovádět společně s kamarády, a právě tehdy dochází k nejtěžším úrazům. Lidé si neuvědomují, že při skákání působí značné fyzikální síly, je to dynamický sport, který využívá právě setrvačnosti v součtu s gravitací, a srazí-li se dva cvičenci, je to podobné, jako kdyby se srazili při jízdě na kole.  

Kondice – není také dobrý nápad proskákat celý první den, kdy si trampolínu rozložíte na zahradě. Začínat se musí pomalu – pokud nejste na tento pohyb zvyklí, tak první den maximálně pět až deset minut pohybu. Se zvyšující se kondicí a pravidelným cvičením můžete časy skákání prodlužovat, ale jedno je jisté – je to velmi efektivní způsob, jak zhubnout, jak posílit svalstvo, zlepšit náladu a být celkově fit.